Monday, May 12, 2014

Tak termiliki

Siapa bilang kata sayang itu kan selamanya tetap sayang?
Saat bertinta,
Sayang sungguh tak mahu berpisah,
Sayang sungguh hanya dia yang satu,
hanya dia yang mahu menjadi peneman hidup.

Siapa bilang kata sayang itu kan selamanya tetap sayang?
Mula-mula kau buat aku gila bayang,
setiap hari kau kata sayang,
indah, gelak tawa,
kini kian terhakis,
sangkaanku ujian mungkin,
namun sehinggakan buat hati aku hilang,
sudah tiada rasa,
sayang?

Sayang itu bisa berubah,
tak selamanya indah,
dan tak juga jaminan kau memilikinya.

Sayang itu bisa menjadi musafir,
berpindah dari satu hati ke hati yang lain,
demi mencari sesuatu,
juga digelar chipsmore,
tenggelam timbul,
kejap ada kejap hilang.

Saat teringat ayat-ayat cinta,
syahdu rasanya,
sayang itu tak ku miliki,
waktu itu aku tersedar bukan cinta ini yang harus aku cari,
cinta ILAHI,
aku rugi,
jauh aku dah pergi dari hakiki,
Allah,
aku khilaf.

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Sila beri pandangan anda.
Bahasa jiwa bangsa.