Thursday, January 9, 2014

Pengalaman.

Bila berkata tentang pengalaman.
Kekal dalam ingatan.
Pengalaman banyak mengajar aku tentang kehidupan.
Memang ianya pahit tapi diakhirnya aku temukan kemanisan itu.
Pengalaman jugalah yang membuatkan langkah kaki ku terus kehadapan dan kuat melalui onak duri kehidupan.
Aku tahu, Allah jadikan ia pengalaman buat aku supaya aku sedar dari mimpi,
dan disitu aku belajar bangun dari jatuh.
Belajar merangkak perlahan-lahan mengumpul cebisan semangat yang
gugur berterabur.
Sedikit demi sedikit akhirnya aku bisa berdiri, melangkah dan terus berlari.
Namun aku tidak tinggalkan pengalaman begitu sahaja,
kerana dari ialah aku mampu menjadi sebegini hari ini.
Aku bawa pengalaman itu bersama sebagai pengingat dikala aku mula alpa.

4 comments:

  1. kuatkan semangat dan sentiasa ingat ALLAH :)

    ReplyDelete
  2. Banyak pengalaman, luas pemandangan:)

    ReplyDelete
  3. Yaya ni blog baru ke? yang dulu guna lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. ni blog karya..blog lama www.misteriomuchacha.blogspot.com

      Delete

Sila beri pandangan anda.
Bahasa jiwa bangsa.